تحقیق اثر شير و فراورده های آن در پيشگيری از سرطان

دسته بندي : مهندسی » مهندسی صنایع
دانلود تحقیق با موضوع اثر شير و فراورده های آن در پيشگيری از سرطان،
در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
متاسفانه امروزه سرطان يکي از بيماريهاي شايع مي باشد.سرطان روده ي بزرگ سومين سرطان پرشيوع در جهان است که همه ساله قربانيان زيادي بر جاي مي گذارد. ميزان شيوع ابتلا به اين بيماري در زنان و مردان يکسان است. در ابتلا به انواع سرطان، عوامل گوناگوني از جمله عوامل ژنتيکي و عوامل محيطي نقش عمده اي ايفا مي کنند. 
تحقيقات، ثابت کرده است که، دريافت500 کيلو کالري انرژي بيش از نياز در طول روز، ميزان ابتلا به سرطان روده بزرگ را در مردان 15درصد و در زنان 11درصد افزايش مي دهد.
در بين عوامل محيطي، رژيم غذايي ارتباط تنگاتنگي در ابتلا به سرطان دارد. به طوريکه علت 60- 30درصد از انواع سرطان ها، رژيم غذايي نادرست است. در بين انواع مواد غذايي اگر چه مواد غذايي سرطان زا وجود دارد، اما مواد غذايي ضد سرطان نيز شناخته شده اند. شير و فراورده هاي آن از جمله مواد غذايي ضد سرطان هستند.
وجود موادي مانند کلسيم، ويتامين D، نوعي اسيد چرب به نام اسيد لينولئيک، اسيد بوتيريک ، کازئين، اسفنگوليپيدها و وجود برخي باکتري ها مانند لاکتوباسيلوس اسيدوفيلوس در شير و فراورده هاي آن، اين مواد غذايي را به مواد غذايي ضد سرطان معروف کرده است.
رژيم هاي غذايي که غني از چربي، و فقير از فيبر هستند، در بروز سرطان روده هاي بزرگ نقش بسياري دارند. افزايش دريافت انرژي در طول روز نيز در ابتلا به بيماري سرطان روده بزرگ تاثير بسزائي دارد. تحقيقات، ثابت کرده است که، دريافت500 کيلو کالري انرژي بيش از نياز در طول روز، ميزان ابتلا به سرطان روده بزرگ را در مردان 15درصد و در زنان 11درصد افزايش مي دهد.
مواد موجود در مواد دفعي مانند اسيدهاي صفراوي و سموم باکتري ها اگر به طور مستقيم و دائم با مخاط روده بزرگ تماس داشته باشند، مي توانند به سلول ها آسيب رسانده و رشد تکثير سلولي را از حالت طبيعي خارج کنند. 
دسته بندی: مهندسی » مهندسی صنایع

تعداد مشاهده: 646 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 7

حجم فایل:136 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.